Ga naar de hoofdinhoud
Je kan niet langer deelnemen aan dit project omdat het afgerond is

Samenwerken aan het Samen Leven Plan

Wat is er nodig om samen met anderen in uw dorp een zo aangenaam mogelijk leven te kunnen leiden? Hoe kunnen kinderen en jongeren prettig opgroeien, volwassenen comfortabel samenleven en ouderen actief betrokken blijven? Deze vragen willen we graag samen met u beantwoorden omdat u als geen ander weet wat er in uw dorp leeft, wat er goed gaat en waar behoefte aan is.

Het Samen Leven Plan

De input nemen we mee bij het maken van het Samen Leven Plan. Hierin staat bijvoorbeeld omschreven wat we kunnen doen om eenzaamheid te voorkomen, hoe we jongeren in de gemeente zich thuis kunnen laten voelen en welke informatie nodig is in de voorlichting over mantelzorg en vrijwilligerswerk.

Actief en zichtbaar

Natuurlijk gebeurt er nu ook al heel veel in onze dorpen. Denk aan de opgestelde dorpsvisies, activiteiten in Huizen van alles en het actieve verenigingsleven dat onze gemeente rijk is. Daar willen we graag op voortbouwen. Waar kan het beter en waar is meer aandacht voor nodig? Wat vindt u belangrijk of waar maakt u zich zorgen over?

Denk mee

De afgelopen weken hebben we gesproken met jongeren, volwassen en ouderen. De bewonersbijeenkomsten hebben nuttige informatie opgeleverd. Bewoners hebben aangegeven waar ze trots op zijn en waarover ze zich zorgen maken. Ook is aangegeven waar dorpen het zelf kunnen oplossen of waar een steuntje in de rug welkom is. De bewonersbijeenkomsten hebben nuttige informatie opgeleverd. Graag willen we de opbrengsten nader verkennen met u aan de hand van 18 stellingen en vragen over onderwerpen die aan orde zijn gekomen. Het invullen van de vragenlijst kost 5 minuten en kan tot en met 7 januari. Mist u een onderwerp? Vul het lege vak aan het einde in. De uitkomsten gaan mee in het plan dat in mei met de gemeenteraad wordt besproken.

Fases

Overzicht van de fases
Fase 1: De deel je mening bijeenkomst
De deel je mening bijeenkomst
Fase 2: Wat vindt u daarvan?
Wat vindt u daarvan?

Wat vindt u daarvan?

17 november 2023 23:00 - 8 januari 2024 23:00

De afgelopen weken hebben we gesproken met jongeren, volwassen en ouderen. Wat vinden we belangrijk als het gaat om samen opgroeien en oud(er) worden in ons dorp en de hele gemeente? Daarbij denken we aan het voorkomen van problemen bij het opgroeien, het zelfredzaam zijn en in het deelnemen aan de samenleving, maar ook aan het versterken van de eigen kracht en talenten van inwoners en hun netwerk

We hebben het onder andere gehad over overbelaste mantelzorgers en eenzaamheid maar ook over wat een jongerenwerker, een sociaal makelaar of een Huis van Alles voor een rol kan hebben bij het voorkomen van deze problemen. Wat gaat er op dit gebied goed in uw dorp of de gemeente en moeten we dus proberen te behouden? Wat kan beter of moet juist voorkomen worden? Dat is de kern van preventie waar ons ‘samenlevenplan’ over gaat.

De bewonersbijeenkomsten hebben nuttige informatie opgeleverd. Bewoners hebben aangegeven waar ze trots op zijn en waarover ze zich zorgen maken. Ook is aangegeven waar dorpen het zelf kunnen oplossen of waar een steuntje in de rug welkom is. Graag willen we de opbrengsten nader verkennen met u aan de hand van 18 stellingen en vragen over onderwerpen die aan orde zijn gekomen. Het invullen van de vragenlijst kost 5 minuten en kan tot en met 7 januari. Mist u een onderwerp? Vul het lege vak aan het einde in. De uitkomsten gaan mee in het plan dat in mei met de gemeenteraad wordt besproken.

Aankomende en gestarte activiteiten

    0 gebeurtenissen zijn geladen.
    Er zijn momenteel geen aankomende of gestarte activiteiten.

    Afgelopen activiteiten

    3 gebeurtenissen zijn geladen.